Szef najlepszego zespołu sprzedaży - Motywowanie pracowników

Cena szkolenia: 1 490 zł netto zawiera:

  • szkolenie,
  • pakiet materiałów szkoleniowych,
  • lunch + przerwy kawowe,
  • zaświadczenie ACS DAGMA dla każdego uczestnika,
  • 14-to dniowy kontakt z trenerem po szkoleniu.

W pakiecie taniej!

Zamów wszystkie szkolenia z cyklu Sprzedaż i obsługa klienta:

i odbierz 13% rabatu. W pakiecie, cały cykl to tylko 3 890 zł netto.
Więcej informacji pod numerem telefonu 800 080 322.

Kupując to szkolenie dostajesz 2 punkty w ramach naszego Programu Lojalnościowego.

Sprawdź inne korzyści!

Dowiedz się więcej

Kupując to szkolenie dostajesz 2 punkty w ramach naszego Programu Lojalnościowego.

Sprawdź inne korzyści!

Dowiedz się więcej

Opis szkolenia


Jak zmotywować pracowników, by pracowali lepiej, by przestrzegali zasad, współpracowali, byli terminowi, chętnie dzielili się wiedzą i doświadczeniem? By chcieli na długo związać się z firmą? By lepiej współpracowali? Inaczej się komunikowali?

To jedno z najczęściej zadawanych pytań przez zwierzchników. Czy jednak we wszystkich wymienionych sytuacjach „motywowanie” jest właściwym słowem? Jaka jest różnica między motywowaniem a dyscyplinowaniem, jakich działań dotyczą i których pracowników? Czy motywowanie to oddziaływanie skierowane do grupy, czy do pojedynczych osób? Na których pracownikach zwierzchnik powinien się koncentrować: na tych, którzy są dla niego problematyczni, czy na tych, którzy wyróżniają się zaangażowaniem? Czy każdego motywuje to samo? Czy, jeśli zwierzchnik wie, co motywuje danego pracownika, powinien mu to zapewnić? A jeśli nie dysponuje żadnymi środkami motywacyjnymi? Jak rozpoznać, czy pracownik ma motywację wewnętrzną czy zewnętrzną? Podobnych pytań można mnożyć bez końca. Motywowanie to jedno z najważniejszych i najtrudniejszych zadań zwierzchnika. By można je prowadzić, zwierzchnik sam musi być zmotywowany. A jeśli jest zapracowany i nie ma na takie działania czasu? Te i wszystkie inne wątpliwości stanowią tematykę szkolenia.

Korzyści po szkoleniu:

  • Nauczysz się określać, co konkretnie motywuje Twoich podwładnych;
  • Dowiesz się, jak zwiększyć motywację własną i podwładnych do pracy;
  • Otrzymasz skuteczne narzędzia zarządzania i budowania motywacji pracowników do realizacji postawionych im celów;
  • Zrozumiesz, jak wielką wartością jest zespół stabilny, czujący się bezpiecznie a przez to zaangażowany;
  • Nauczysz się rozpoznawać ukryte sygnały spadku motywacji do pracy u swoich podwładnych;
  • Poznasz lepiej swoich podwładnych i odkryjesz, co jest dla nich ważne;
  • Nauczysz się konkretnych technik budowania w zespole zaangażowania oraz identyfikacji z firmą;
  • Dowiesz się, czym motywować jeśli nie pieniędzmi, czyli o motywacji pozafinansowej;

Długość szkolenia:

14 h (2 dni x 7 h)


Program szkolenia

Moduł 1 Motywacja – klucz do efektywności

  • Wpływ motywacji na wykonywanie zadań;
  • Co zrobić, aby pracownikom chciało się chcieć?
  • Modele motywacji a wyniki pracownika (motywacja osiągnięć, hubrystyczna, wewnętrzna, zewnętrzna, nakierowana na cel, na unikanie porażek);
  • Sytuacje wymagające motywowania;

Moduł 2 Zaangażowanie Zwierzchnika w rozwój pracowników

  • Rożne sposoby rozumienia rozwoju;
  • Jak dać pracownikowi odczuć, że nie tylko firma, ale i Menedżer Liniowy dba o rozwój pracownika;

Moduł 3 Ważne teorie motywacji i jak praktycznie możemy z nich skorzystać?

  • Koncepcja Johna Adair’a- trzy kręgi motywacji:
    • JEDNOSTKA: osiągnięcia jednostki i zespołu oraz realizacja wspólnego celu pomagają tworzyć tożsamość grupy; 
    • ZADANIE: dobre zrozumienie wewnątrz grupy zwiększa prawdopodobieństwo, że zespół dobrze wywiąże się z zadania, a przy okazji zapewnia jednostce bardziej satysfakcjonujący klimat; 
    • ZESPÓŁ: jednostka, która czuje, że może coś swojego i wartościowego wnieść do grupy i do realizacji zadania, obydwu tym obszarom będzie przynosić owoce.
  • Herzberg: czynniki motywacyjne i czynniki higieny czyli dlaczego to, co daje nam firma uznajemy za oczywistość? 
  • Blanchard: motywowanie a’la mewa? Czy takie podejście ma zastosowanie?

Moduł 4 Motywowanie do przestrzegania wartości firmy w codziennej pracy

  • Określenie wartości, jako celów działań motywacyjnych;
  • Przejawy respektowania wartości w codziennej pracy;
  • Oparcie informacji zwrotnych o wartości firmy;
  • Wartości, jako narzędzie budowania stabilnego i zaangażowanego zespołu;

Moduł 5 Rozpoznawanie spadku motywacji u pracowników:

  • Przyczyny spadku motywacji do pracy;
  • Sytuacje i czynniki „niemotywujące”;
  • Objawy jawne i „niepozorne” obniżonej motywacji; najczęstsze przyczyny oraz trafne ich diagnozowanie;
  • Rozpoznawanie i przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom;

Moduł 6 Praktyczne motywowanie

  • Indywidualne czynniki motywacyjne:
    • Zarobki;
    • Awans;
    • Samodzielność;
    • Możliwość uczenia się;
    • Stosunki z przełożonym;
    • Stosunki z kolegami;
    • Pewność zatrudnienia;
  • Rozkład indywidualnych motywatorów w firmach produkcyjnych w Polsce: praktyczne wnioski z badania;
  • Motywacja pozytywna vs. Motywacja negatywna: jaki jest nasz charakter narodowy? Czy jako pracownicy, bardziej jesteśmy nastawieni na nagrody czy na unikanie kar i konsekwencji?
  • Motywacja wewnętrzna vs. motywacja zewnętrzna – jak diagnozować ten typ motywacji i jak z obu pracowników uczynić równie zaangażowanych?
  • Ćwiczenia w praktycznym motywowaniu, w wykorzystaniu powyższej wiedzy, gdy w praktyce mamy następujące możliwości oddziaływania motywacyjnego przez (albo – albo):
    • Dodatkowe zadanie;
    • Informację zwrotną;
    • Premię;
    • Szkolenie;
    • Pracę w zespole projektowym;

Moduł 7 Budowanie zaangażowania pracownika

  • Rozpoznawanie indywidualnej strategii samomotywowania pracownika;
  • Konkretne sposoby zdobywania informacji o potrzebach i wartościach pracownika;
  • Jak dobrać skuteczne środki motywowania?
  • Związek pomiędzy zaspokajaniem potrzeb pracownika a jego motywacją do pracy;
  • Wykorzystanie dysonansu poznawczego w motywowaniu pracowników;

Moduł 8 Czy pieniądze są skutecznym sposobem motywowania? Motywowanie finansowe

  • Rola wynagrodzenia i jego wpływ na wyniki pracownika;
  • Satysfakcja a motywacja, – czyli dlaczego po podwyżce nie wzrasta jakość pracy?
  • Oddziaływanie pieniądzem a motywowanie. Zasady rozdzielania i nagradzania pieniędzmi;
  • Gdy pracownik zarabia za mało... Gdy pracownik zarabia dużo…

Moduł 9 Sposoby wpływania na wzrost zaangażowania i odpowiedzialności pracownika

  • Motywowanie poprzez:
    • Nagrody i kary;
    • Wzbudzanie reguły wzajemności i zaangażowania;
    • Odwoływanie się do zasobów i mocnych stron;
    • Twórcze wykorzystywanie błędów;
    • Poprzez dobór rodzaju zadania;
    • Jasny podział i zakres obowiązków; 
    • Informacje zwrotne o pracy;
    • Pochwały i konstruktywną krytykę;
    • Poniesienie konsekwencji zaniedbania obowiązków służbowych;
    • Odwoływanie się do współzawodnictwa;
    • Przywoływanie sukcesów;
    • Stymulowanie pracowników do współpracy, wytyczania celów firmy i do współodpowiedzialności;
    • Jasność celów i misji;
    • Inne;

Moduł 10 Kij czy marchewka? Techniki budowania motywacji do pracy

  • Nagrody:
    • Jak i kiedy je stosować?
    • Nagrody najbardziej motywujące;
    • Czy pieniądze są najlepszym sposobem motywowania?
    • Indywidualne podejście do motywowania;
    • Konkretne sposoby wpływania na wzrost chęci do pracy i budowania u pracownika odpowiedzialności;
    • Formułowanie pochwał i odwoływanie się do zasobów i mocnych stron;
    • O nagrodach, które stają się dla pracownika karą;
  • Kary:
    • Czy należy je stosować i w jaki sposób?
    • Przeciwdziałanie spadkowi motywacji do pracy po udzielonej krytyce;
    • Błędy pracownika - sposoby na rozwiązanie problemu i jednoczesne podniesienie motywacji;
    • Czy błędy można wykorzystać twórczo? Konstruktywna krytyka oraz informacje zwrotne o pracy. Specjalne techniki;

Moduł 11 Rozmowa motywująca

  • Kiedy warto przeprowadzić rozmowę motywującą z pracownikiem?
  • Schemat rozmowy motywującej;
  • Symulacje rozmów z pracownikami;
     

Najbliższe terminy:

Zadzwoń: 800 080 322

Długość szkolenia

2 d x 7 h (Łącznie 14 h)

Masz pytania?
Potrzebujesz dodatkowych informacji?
Chcesz wstępnie zarezerować miejsce?

Wypełnij formularz kontaktowy

Zwolnienie z VAT

Niektóre szkolenia mogą być zwolnione z opodatkowania podatkiem VAT. Ma to zastosowanie gdy szkolenia mają charakter kształcenia czy przekwalifikowania zawodowego. Szkolenia informatyczne mogą taki warunek spełniać. O szczegóły zapytaj naszego doradcę ds. szkoleń oraz wypełnij oświadczenie.

Pobierz oświadczenie

Hotel na czas szkolenia

Szukasz Hotelu na czas szkolenia? Wybierz miasto i sprawdź naszą ofertę.

Hotele w Gdańsku
Hotele w Katowicach
Hotele w Łódzi
Hotele w Poznaniu
Hotele w Rzeszowie
Hotele w Szczecinie
Hotele w Warszawie
Hotele we Wrocławiu