Szef najlepszego zespołu sprzedaży - Kierowanie zespołem sprzedaży

Cena szkolenia: 1 490 zł netto zawiera:

  • szkolenie,
  • pakiet materiałów szkoleniowych,
  • lunch + przerwy kawowe,
  • zaświadczenie ACS DAGMA dla każdego uczestnika,
  • 14-to dniowy kontakt z trenerem po szkoleniu.

W pakiecie taniej!

Zamów wszystkie szkolenia z cyklu Sprzedaż i obsługa klienta:

i odbierz 13% rabatu. W pakiecie, cały cykl to tylko 3 890 zł netto.
Więcej informacji pod numerem telefonu 800 080 322.

Kupując to szkolenie dostajesz 2 punkty w ramach naszego Programu Lojalnościowego.

Sprawdź inne korzyści!

Dowiedz się więcej

Kupując to szkolenie dostajesz 2 punkty w ramach naszego Programu Lojalnościowego.

Sprawdź inne korzyści!

Dowiedz się więcej

Opis szkolenia


Działania sprzedażowe i utrzymanie efektywności należą do najważniejszych, ale również najtrudniejszych procesów biznesowych. Pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymywanie z nimi długotrwałych relacji wymaga od pracowników dużego zaangażowania, odpowiedniej organizacji pracy, wysokiej motywacji oraz chęci osiągania wyznaczonych celów. W jaki sposób efektywnie zarządzać grupą handlowców? Jak motywować ich do pracy, egzekwować wyniki, mobilizować do osiągania coraz lepszych rezultatów? Jak rozpoznawać spadek motywacji handlowców i odpowiednio mu przeciwdziałać?

Efektywność zespołu sprzedaży zależy przede wszystkim od umiejętności zwierzchnika: na ile potrafi wpłynąć na handlowców, żeby bez codziennego kontaktu z szefem, nieraz bez kontroli, pracowali wydajnie i samodzielnie w terenie. Zapraszamy na szkolenie pokazujące, jak ważnym aspektem jest kierowanie tak specyficznym zespołem, jakim jest zespół sprzedaży.

Korzyści po szkoleniu:

  • Poznanie skutecznych narzędzi zarządzania zespołem sprzedaży
  • Zdobycie wiedzy na temat zwiększenia efektywność sprzedaży i motywacji handlowców
  • Rozpoznanie swojego stylu kierowania
  • Rozwiązanie problemów dotyczących zarządzania ludźmi
  • Lepsze poznanie swojego zespołu
  • Nauka właściwego reagowania w momentach typowych problemów kierowniczych;

Długość szkolenia:

14 h (2 dni x 7 h)


Program szkolenia

Moduł 1 Doskonalenie umiejętności kierowniczych

  • Zadania szefa grupy przedstawicieli handlowych;
  • Określenie własnego stylu zarządzania ludźmi (gra liderska) i jego wpływ na efektywność pracy;
  • Cechy dobrego przepływu informacji w grupie pracowników;
  • Techniki i sposoby kierowania zespołem sprzedaży i motywowania;

Moduł 2 Zarządzanie efektywnością pracownika

  • Zasady organizacji pracy zespołu sprzedaży:
  • Cele sprzedaży:
  • Sposób myślenia o celu sprzedaży, a efektywność szefa i handlowca
  • Cel: 
    • efekt czy proces;
    • nastawienie zadaniowe lub jego brak;
    • poziom ogólności, realności;
    • określenie ram realizacji celu sprzedaży;
  • Sprzymierzeniec lub wróg - własna specyfika psychologiczna; 
  • Siatka pilności Eisenhowera;
    • Weryfikacja rozkładu zadań jako klucz efektywności;
    • Grupa klientów stanowiąca o efektywności;
  • Korelacja koncentracji i energii a efektywność pracy;
  • Przekazywanie pracownikom informacji o zadaniach;
  • Kontrola realizacji zadań;
  • Rozliczanie z realizacji zadań;
  • Badanie przyczyn niepowodzeń;

Moduł 3 Procesy grupowe, budowanie zespołu sprzedaży

  • Trudności w kierowaniu grupą przedstawicieli handlowych; 
  • Typowe sytuacje trudne, konflikty i trudności;
  • Ustalenie nowych relacji i celów pracy;
  • Praca zespołowa w realizacji zadań sprzedażowych;
  • Wartości pracy zespołowej;

Moduł 4 Budowanie zaangażowania pracownika

  • Dobór skutecznych środków motywowania;
  • Budowanie identyfikacji pracownika z firmą;
  • Związek pomiędzy zaspokajaniem potrzeb pracownika a jego motywacją do pracy;
  • Wykorzystanie dysonansu poznawczego w motywowaniu pracowników;

Moduł 5 Efektywne prowadzenie motywujących spotkań sprzedażowych i zebrań z pracownikami

  • Kto tu jest tak naprawdę przygotowany i jak to widać?
  • Spotkanie oparte o raporty sprzedażowe;
  • Spotkanie oparte o stopień realizacji celów sprzedaży
  • Klient jako projekt;

Moduł 6 Motywowanie poza finansowe. Kij czy marchewka?

  • Motywatory wśród polskich handlowców:
    • Wynagrodzenie;
    • Awans;
    • Samodzielność;
    • Możliwość uczenia się;
    • Dobre stosunki z przełożonym;
    • Dobre stosunki z kolegami;
    • Pewność zatrudnienia;
  • Jaki rozkład motywatorów wspomaga handlowca w jego efektywnej pracy, a jaki mu to utrudnia?
  • Nagrody: 
    • Jak i kiedy je stosować?
    • Nagrody najbardziej motywujące;
    • Czy pieniądze są najlepszym sposobem motywowania?
    • Indywidualne podejście do motywowania;
    • Konkretne sposoby wpływania na wzrost chęci do pracy i budowania u pracownika odpowiedzialności;
    • Formułowanie pochwał i odwoływanie się do zasobów i mocnych stron;
    • O nagrodach, które stają się dla pracownika karą;
  • Kary:
    • Czy należy je stosować i w jaki sposób?
    • Przeciwdziałanie spadkowi motywacji do pracy po udzielonej krytyce;
    • Błędy pracownika - sposoby na rozwiązanie problemu i jednoczesne podniesienie motywacji;
    • Czy błędy można wykorzystać twórczo? Konstruktywna krytyka oraz informacje zwrotne o pracy. Specjalne techniki;

Moduł 7 Rozpoznawanie spadku motywacji u pracowników służb sprzedaży, problemy ze sprzedażą

  • Objawy jawne i „niepozorne”; najczęstsze przyczyny oraz trafne ich diagnozowanie;
  • Czynniki natury psychologicznej utrudniające pracownikom odnoszenie sukcesów oraz obniżające motywację (m. in. samoutrudnianie, polaryzacja, reaktancja, pesymizm i wyuczona bezradność, mechanizmy obronne);
  • Rozpoznawanie i przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom;

Moduł 8 Wydawanie poleceń i delegowanie zadań. Techniki wpływu

  • Wyznaczanie celów handlowych i w obszarze postaw;
  • Motywowanie do zmiany;

Moduł 9 Superwizja i coaching w pracy szefa sprzedaży

  • Czego i jak uczyć swoich pracowników?
  • Jak ocenić motywację wewnętrzną przedstawiciela handlowego?
  • Kierowanie się faktami, a nie opiniami:
    • Wyniki sprzedaży;
    • Aktywność w pozyskiwaniu klienta;
    • Aktywność w podtrzymywaniu relacji z klientami;
    • Profesjonalna obsługa klienta;
    • Stosowanie technik sprzedaży;
    • Skuteczność w zamykaniu sprzedaży (w nakłanianiu klientów do zwiększania zamówień);
    • Organizowanie promocji i degustacji;
    • Samodzielność;
    • Umiejętność organizacji czasu pracy;
    • Inne;

Moduł 10 Zasady udzielania informacji zwrotnych o pracy

  • Udzielanie pochwał;
  • Jak konstruktywnie krytykować?
  • Asertywna komunikacja w udzielaniu informacji zwrotnych o pracy;

Moduł 11 Praca nad typowymi problemami

  • Brak samodzielności;
  • Wypalanie się pracowników w pracy;
  • Przyczyny spadku motywacji;  
  • Słabsze wyniki sprzedaży;
  • Trudności w procesie sprzedaży spowodowane obiektywną sytuacją na rynku i w specyficznym otoczeniu konkurencyjnym;
     

Najbliższe terminy:

Zadzwoń: 800 080 322

Długość szkolenia

2 d x 7 h (Łącznie 14 h)

Masz pytania?
Potrzebujesz dodatkowych informacji?
Chcesz wstępnie zarezerować miejsce?

Wypełnij formularz kontaktowy

Zwolnienie z VAT

Niektóre szkolenia mogą być zwolnione z opodatkowania podatkiem VAT. Ma to zastosowanie gdy szkolenia mają charakter kształcenia czy przekwalifikowania zawodowego. Szkolenia informatyczne mogą taki warunek spełniać. O szczegóły zapytaj naszego doradcę ds. szkoleń oraz wypełnij oświadczenie.

Pobierz oświadczenie

Hotel na czas szkolenia

Szukasz Hotelu na czas szkolenia? Wybierz miasto i sprawdź naszą ofertę.

Hotele w Gdańsku
Hotele w Katowicach
Hotele w Poznaniu
Hotele w Rzeszowie
Hotele w Warszawie
Hotele we Wrocławiu