Sprzedaż i obsługa klienta - Momenty krytyczne w sprzedaży

Cena szkolenia: 990 zł netto zawiera:

  • szkolenie,
  • pakiet materiałów szkoleniowych,
  • lunch + przerwy kawowe,
  • zaświadczenie ACS DAGMA dla każdego uczestnika,
  • 14-to dniowy kontakt z trenerem po szkoleniu.

W pakiecie taniej!

Zamów wszystkie szkolenia z cyklu Sprzedaż i obsługa klienta:

i odbierz 25% rabatu. W pakiecie, cały cykl to tylko 2 990 zł netto.
Więcej informacji pod numerem telefonu 800 080 322.

Kupując to szkolenie dostajesz 2 punkty w ramach naszego Programu Lojalnościowego.

Sprawdź inne korzyści!

Dowiedz się więcej

Kupując to szkolenie dostajesz 2 punkty w ramach naszego Programu Lojalnościowego.

Sprawdź inne korzyści!

Dowiedz się więcej

Opis szkolenia


Koła jakości są zespołowym elementem pracy w zadaniach sprzedażowych. Polegają na wykorzystaniu potencjału twórczego zespołu do zwiększania efektywności osobistej.

Z badań, ale i z doświadczenia wynika, że największe straty w efektywności sprzedażowej są po pierwszej aktywności handlowca: po przygotowaniu dla klienta oferty, po przesłaniu mu wersji testowej, po przygotowaniu kalkulacji. Wtedy handlowiec dzwoni do klienta i słyszy: „nie mieliśmy czasu…” Te słowa rozpoczynają długi proces sprzedaży, który nie wiadomo, jak się zakończy, ale na pewno prędko to nie nastąpi.

Proponowane szkolenie ma na celu skrócenie procesu sprzedaży, poprzez analizę całego tego procesu i znalezienie w nim „wąskich gardeł” czyli momentów, które opóźniają lub stawiają pod znakiem zapytania możliwość zamknięcia sprzedaży.

Korzyści po szkoleniu:

  • Przełamanie działań stereotypowych na rzecz aktywności w docieraniu do potencjalnych klientów
  • Zdobycie umiejętności, jak zainteresować klienta ofertą i produktami, jak pokonać jego opór i niechęć do rozmowy i współpracy
  • Zdobycie nowych umiejętności oraz poznanie szybkich i konkretnych techniki ułatwiających pracę z różnymi typami klientów;  Poznanie sposobów skutecznego pozyskiwania większej liczby klientów nawet przy niesprzyjających warunkach rynkowych;  Poznanie i rozwinięcie zdolności niezbędnych do uzyskania wysokiego wskaźnika efektywności;  Zdobycie sposobów na zwiększenie własnej motywacji do pracy i sprzedaży;

Długość szkolenia:

14 h (2 dni x 7 h)


Program szkolenia

Moduł 1 Po pierwsze – aktywność, po drugie – aktywność, po trzecie – aktywność

  • Znaczenie aktywności w pozyskiwaniu klientów jako niezbędny warunek dobrego rezultatu w sprzedaży;
  • Budowanie umiejętności docierania do odpowiednich osób, mogących udzielić informacji o wartościowych klientach;
  • Techniki pokonywania oporu tych osób do rozmowy;
  • Techniki przejścia przez osoby „utrudniające” kontakt do klienta;
  • Techniki wpływu psychologicznego umożliwiające zdobycie pożądanych informacji;

Moduł 2 Organizacja pracy własnej

  • Jak znaleźć czas w napiętym rozkładzie dnia na tak pojętą aktywność? Rozwiązania możliwe do zastosowania w miejscu pracy;
  • Co oznacza złudzenie efektywności w sprzedaży i dlaczego handlowcy chętnie mu ulegają?

Moduł 3 Inicjowanie spotkania, specyfika klienta

  • Jak reagować w sytuacji odmowy klienta?
  • Jak nie dać się zbyć i jak skutecznie reagować na odmowę klienta?
  • Zasady budowania relacji z osobami decyzyjnymi, z właścicielami, kierownikami oraz personelem, który kupuje produkty;

Moduł 4 Pierwsze momenty krytyczne w procesie sprzedaży. Wstępne gierki Klienta

  • Katalog gierek klienta i zasady reakcji na nie:
  • Nie mam czasu...i
  • Nie jestem zainteresowany...
  • Po co mam płacić za cos, co gdzie indziej jest za darmo…
  • Nasi pracownicy są specjalistami i sami potrafią…
  • Wasza firma nie jest znana…
  • Cena jest za wysoka…
  • Współpracuję już z konkurencją...
  • Mam dostawcę…
  • Proszę zadzwonić za jakiś czas...
  • Proszę rozmawiać z działem zakupów…
  • Interesuje mnie wyłącznie cena...
  • Mogę wybierać spośród wielu ofert i firm...
  • Proszę przysłać ofertę...
  • Z powodu kryzysu ograniczyliśmy...

Moduł 5 Momenty krytyczne po złożeniu oferty

  • Gdy klient Cię unika… lub mówi, że nie miał czasu na przemyślenie oferty, propozycji;
  • Gdy klient dostał wersję testową, a jeszcze jej nie uruchomił…
  • Gdy klient zbywa Cię prośbą o przesłanie mu kolejnej oferty, dodatkowych informacji…
  • Gdy klient mówi Ci, że sam się z Tobą skontaktuje, gdy będzie zainteresowany…
  • Gdy klient mówi, że to nie on podejmuje decyzję, a decydent jest zajęty, jest w rozjazdach, nie ma czasu;

Moduł 6 Momenty krytyczne związane z oporem Klienta

  • Opór klienta jako normalny proces warunkowany sytuacyjnie (sprzedaż) i osobowościowo (osoba dominująca w kontakcie);
  • Wskazówki oporu czyli jak poznać, że klient jest zoporowany?
  • Indywidualne wzorce przekonywania - nauka twórczych i typowych sposobów prezentacji oferty;
  • Analiza języka, czytanie „między wierszami”;
  • Od - Polaryzowanie klienta;
  • Techniki ingracjacji czyli podnoszenia wartości klienta;
  • Uzasadnianie i argumentacja wyboru;
  • Sposoby okazywania klientowi poczucia ważności;
  • Sposoby mobilizowania klienta do aktywność na rzecz zakupu naszych programów / rozwiązań technicznych / sprzętu;

Moduł 7 Momenty krytyczne związane z zamykaniem sprzedaży

  • Jak rozpoznać właściwy moment zakończenia sprzedaży oferty;
  • Techniki nie pozwalające klientowi odejść bez zobowiązania;
  • Rozpoznawanie przekonań Handlowca ograniczających sprzedaż, a dotyczących momentu zamknięcia sprzedaży;

Moduł 8 Momenty krytyczne wywołane specyfiką psychologiczną Handlowca:

  • Wpływ niepowodzeń na motywację handlowca;
  • Przeciwdziałanie spadkowi motywacji pracownika;
  • Praca z negatywnymi przekonaniami na temat siebie, firmy czy klientów, ograniczającymi skuteczność pracy;
  • Samoutrudnianie jako ważniejszy proces psychologiczny w sprzedaży - rozpoznanie i przeciwdziałanie;

Moduł 9 Sprzedaż zakończona niepowodzeniem – odporność na porażki w zespole sprzedaży

Moduł 10 Proces sprzedaży w Państwa firmie

  • Proces sprzedaży od strony reengineeringu;
  • Zlokalizowanie wąskich gardeł i wyeliminowanie ich;
     

Najbliższe terminy:

Zadzwoń: 800 080 322

Długość szkolenia

2 d x 7 h (Łącznie 14 h)

Masz pytania?
Potrzebujesz dodatkowych informacji?
Chcesz wstępnie zarezerować miejsce?

Wypełnij formularz kontaktowy

Zwolnienie z VAT

Niektóre szkolenia mogą być zwolnione z opodatkowania podatkiem VAT. Ma to zastosowanie gdy szkolenia mają charakter kształcenia czy przekwalifikowania zawodowego. Szkolenia informatyczne mogą taki warunek spełniać. O szczegóły zapytaj naszego doradcę ds. szkoleń oraz wypełnij oświadczenie.

Pobierz oświadczenie

Hotel na czas szkolenia

Szukasz Hotelu na czas szkolenia? Wybierz miasto i sprawdź naszą ofertę.

Hotele w Gdańsku
Hotele w Katowicach
Hotele w Poznaniu
Hotele w Rzeszowie
Hotele w Warszawie
Hotele we Wrocławiu